Med sociala medier menar vi kommunikationskanaler som tillåter användare att kommunicera direkt med Naturvårdsverket eller med varandra genom exempelvis text, bild eller ljud.
Allt innehåll, även kommentarer och inlägg av användare och besökare, som publiceras i något av våra medier blir allmänna handlingar. Det innebär bland annat att vi behöver gallra bort inlägg som innehåller personuppgifter och andra känsliga uppgifter. Om du vill ha kontakt med oss och behöver lämna personuppgifter eller annan känslig information rekommenderar vi vanlig e-post, telefon eller brev för sådana ärenden.
Naturvårdsverket finns på de sociala medier som är listade nedan.
Twitter
Vi har ett övergripande konto där vi förmedlar många av våra nyheter.
Här twittrar Naturvårdsverkets generaldirektör:
Du kan också följa några medarbetare som twittrar utifrån ämnen:
Facebook
Naturvårdsverket har en Facebooksida där vi delar med oss av miljöinformation:
Naturvårdsverket har även Facebooksidor för några av våra verksamhetsområden:
Instagram
Vi har ett gemensamt konto för alla nationalparker i Sverige.
Vi har ett konto för kampanjen Textilsmart tillsammans med ett antal myndigheter.
Naturvårdsverket har ett Instagramkonto för information om lavinprognoser.
YouTube
På Naturvårdsverkets Youtube-kanal kan du se Naturvårdsverkets filmer och sändningar från konferenser och evenemang.